Lasertherapie bij dieren

Blessures en stoornissen in het bewegingsapparaat als gevolg van spier-, pees-, gewrichts- en/of wondproblemen zijn goed te behandelen en te verhelpen met dierfysiotherapie. Deze behandelingen kunnen ondersteund worden met High Power Laser Therapie. Met lasertherapie zijn spectaculaire resultaten geboekt bij honden, katten en paarden.

High Power Laser Therapie is het toepassen van laser licht met een golflengte van 810 nanometer om herstel van wonden en blessures te bevorderen en chronische of acute pijn te verlichten.

Het laserlicht dringt diep door in het weefsel en heeft een fotochemisch effect (niet thermisch) op de cellen. De cellen absorberen de energie van het laserlicht waardoor de mitochondrieën, verantwoordelijk voor de energiehuishouding binnen de cel, worden gestimuleerd. De celfunctie normaliseert en gaat werken aan herstel, dit proces heet fotobiostimulatie. Het zelfherstellend vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd.

Lasertherapie bij dieren

* Verlicht pijn
* Vermindert ontstekingsreactie
* Versnelt weefselherstel en wondgenezing
* Verbetert doorbloeding
* Optimaliseert celmetabolisme
* Vermindert littekenvorming
* Verbetert zenuwfunctie

Indicaties

* Wond en litteken behandeling
* Huidproblemen
* Pees, ligament en gewrichtsblessures
* Spierblessures en verhoogde spierspanning
* Artrose
* Bevordering herstel na een operatie
* Rug en nekklachten
* Perifere zenuwbeschadigingen

Kan ik je helpen met je dier?

Neem dan direct contact op voor een afspraak