Lasertherapie bij dieren

Blessures en stoornissen in het bewegingsapparaat als gevolg van spier-, pees-, gewrichts- en/of wondproblemen zijn goed te behandelen en te verhelpen met dierfysiotherapie. Deze behandelingen kunnen ondersteund worden met High Power Laser Therapie. Met lasertherapie zijn spectaculaire resultaten geboekt bij honden, katten en paarden, op het gebied van pijnverlichting, ontstekingsvermindering en een scala aan soms moeilijk behandelbare aandoeningen. Zo zijn er opmerkelijke resultaten geboekt bij peesblessures bij paarden en gewrichtsontstekingen bij honden.

Er wordt gebruik gemaakt van een High Power Laser. Deze laser heeft het vermogen om, afhankelijk van het aantal wattage, minimaal 7 cm diep in weefsel te komen. Hierdoor kunnen grotere en dieper gelegen blessures sneller en effectiever behandeld worden. Bij 99% van de behandelingen is er direct na iedere behandeling resultaat.

Lasertherapie stimuleert het zelf herstellend vermogen van het lichaam. Lasertherapie is pijnloos, heeft geen ongewenste bijwerkingen, kan bij het wakkere mens of dier worden toegepast en is niet heel kostbaar.

Lasertherapie bij dieren

Verlicht pijn
Vermindert de ontstekingsreactie
Versnelt weefselreparatie en celgroei
Verbetert de doorbloeding
Verhoogt de celstofwisseling
Vermindert littekenvorming en verkleving van bindweefsel
Verbetert zenuwfunctie
Versnelt wondgenezing
Stimuleert het immuunsysteem

Indicaties

Wond- en littekenbehandeling
Slecht helende wonden
Huidproblemen
Pees, ligament en gewrichtsblessures
Spierblessures en verhoogde spierspanning
Bevordering van herstel na een orthopedische operatie
Rug en nekklachten
Perifere zenuwbeschadigingen

Kan ik je helpen met je dier?

Neem dan direct contact op voor een afspraak